های بازاریابی، فروش و خدمات مشتریانتعیین اهداف فروش و بازاریابی و کنترل سازمان در مسیر دستیابی به اهدافارزیابی اثربخشی فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتثبت تاریخچه تعاملات سازمان با مشتریانمدیریت فرصتهای فروشمدیریت مشتریان بالقوهیکپارچه سازی اطلاعات و فرآیندهای سازمانیکنترل و ارزیابی عملکرد واحدهای تجاری، شعبات و نمایندگیهاطراحی و اجرای کمپین های بازاریابی و ارزیابی تاثیرگذاری آنهامکانیزاسیون خدمات مشتریانتحلیل نیازمندیها و تمایلات بازارمدیریت وظایف کارکنانارزش بازار جهانی نرم افزارهای CRM در سال 2012با رشد5/12 درصدی به 18 میلیارددلار رسید. به گزارش کامپیوتر ورلد، این رشد نسبت به دیگر انواع نرم افزار ها سه برابری است و نشانگر آینده مناسب این بخش قلمداد شده است.سیستمهای CRM به منظور مدیریت ارتباط شرکت ها با مشتریان به کار می روند و به موسسات تجاری امکان می دهند تا مشتریان خود را برای خود حفظ کرده و با پی بردن به علایق و سلیقه آنها خدمات بهتری شده است. اول، آن را طراحی و هدایت به منظور بررسی ارتباط سوال و اعتبار خالص منطبق با قانون انجام دادیم. دوم، آن با استفاده از مخبری کلیدی مناسب تایید شد. سوم، اساس آن را بر پایه توسعه اندازه گیری فراهم شده از پاکی پرسشنامه کمک گرفته شده است. چهارم، از وسیله ای برای تست قبل پرسشنامه فراهم شده است. به این ترتیب، ما هفت مدیرانی از شرکت های واقع در یک منطقه شهری بزرگ در غرب میانه ایالات متحده مصاحبه کرده ایم. مدیران نشان دادند که آنها با بازارگرایی و عوامل مؤثر بر آن نگران بودند. آنها همچنین نشان داد که ابعاد جهت گیری استراتژیکی که مشخص شده بودند بسیار برجسته و مربوط در شرکت آنها و در رابطه با بازارگرایی بود. مصاحبه ها سایر ابعاد استراتژیک در رابطه با بازارگرایی را نمایان ساخت. علاوه بر مصاحبه ها چیزی آشکار شد که مطلع ترین مدیران در مورد فرهنگ استراتژیک و آگاهی بیشتر بر برنامه ریزی استراتژیک مدیران سطح ارشد بودند. سه تا مدیران از تعاریف میدهد. CEM همانند CRM یک رویکرد مشتری مدارانه را در پیش میگیرد اما یک قدم نیز به جلوتر میرود: CEM به مشتریان این اجازه را میدهد که نحوه تعامل خود با شرکت را کنترل کنند. مزایا و معایباز قدیم گفتهاند «هر چیزی را که برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند». شرکتها وقتی امکان گفتگو را برای مشتریانشان فراهم میآورند، راه را برای برقراری ارتباط دوسویه هموار میکنند و میتوانند چشماندازهای ارزشمندی را از این تعاملات به دست بیاورند. CEM یک مزیت و فایده دوطرفه برای شرکت و مشتریان محسوب میشود. بازاریابی میتواند یک تجربه خاص شخصی باشد که میتواند باعث رضایت مشتریان شده و در نتیجه درآمد شرکت و وفاداری مشتریان را افزایش دهد. CEM با تجزیه و تحلیل بازخوردهای مشتریان میتواند مشتریان در معرض خطر را شناسایی کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری کند. اگرچه CRM میتواند تعاملات با مشتریان را پیگیری کند اما هیچ معنا و مفهومی از این تعاملات به ما نمیدهد. برطرف کند، اما اگر به طور خاص در بخش فروش باشید، وقتی که تعداد مشتریانتان از 100 نفر فراتر رفت، دیگر به همان راحتی و تمیزی نمی توانید با Excel کار کنید.خوب دقیقا چرا ما به سیستم CRM نیازمندیم؟ دلایل بسیار زیادی دارد. اما در اینجا چند دلیل ساده را عنوان کردم:اطلاعات مشتریان در مدیریت ارتباط با مشتریاطلاعات مشتریان در کسب و کار های کوچک : وقتی که شما به دنبال شماره تلفن یا ایمیل شخصی می گردید، خیلی راحتتر خواهد بود که همه داده ها را در یک جا داشته و به آنها دسترسی داشته باشید. اگر شما یادداشتهایتان را در دفترچه یادداشت ثبت کنید، بالاخره یادداشت پر شده و مجبور خواهید شد که یادداشت جدیدی ایجاد کنید. چند ماه بعد شما به شماره تلفن یکی از مشتریانتان که در یادداشت اول ثبت کرده بودید نیاز پیدا خواهید کرد، الان آن یادداشت کجاست؟ آیا حتی زمانیکه در دفترتان هستید می توانید آنرا پیدا کنید و یا وقتی در جاده هستید؟ داشتن یک بانک اطلاعاتی آنلاین تحت وب
مدیریت ارتباط با مشتری[ دوشنبه 22 تير 1394 ] [ 23:28 ] [ Lynda ]